آموزش مربع 9 تایی گن

Gann

تاریخچه ویلیام دلبرت گن

 

Gann

ویلیام دلبرت گن در سال ۱۸۷۸ در شهر لوفکین واقع در تگزاس متولد شد یازده سال اول زندگی اش در خانواده ای کشاورز و فقیر سپری شد او حتی به مدرسه نرفت چون مجبور بود کنار خانواده در مزرعه کار کند تا آن زمان تمام دانسته های ویلیام دلبرت گن تنها از کتاب مقدس بود که به وسیله ی آن تلاش می کرد تا خواندن را بیاموزد. بعدها از پدر بزرگش که ستاره شناس بوده درباره ستاره ها مطالبی را آموخت که در بزرگسالی او را تبدیل به معامله گری افسانه ای کرد

ویلیام دلبرت گن به مدت 45 سال در بورس آمریکا و بازارهای بین‌المللی فعال بود و به همین دلیل به شدت بر روی بازارهای مالی تسلط داشت. آقای گن در ابتدا با امواج الیوت آشنا می‌شود و به شدت به آن علاقه پیدا می‌کند به دلیل اینکه معتقد بود، بازارهای مالی در اثر امواج گوناگون حرکت می‌کنند و این امواج هستند که به خوبی نشان‌دهنده وضعیت بازار هستند.

از طرف دیگر آشنایی با سبک‌های معاملاتی مرتبط با فیبوناچی موجب شد تا آقای گن به مباحث ریاضی و استفاده از اعداد گوناگون در سیستم‌های معاملاتی علاقه‌مند شود. این موضوع موجب شد تا ویلیام دلبرت گن به مطالعه علوم قدیم به ویژه ریاضیات باستان روی بیاورد و در آنجا به دنبال ریشه‌های این علوم باشد.

آقای گن معتقد بود که یک سیستم معاملاتی درست باید همزمان بحث قیمت و زمان را با هم در نظر بگیرد و به همین دلیل به موضوع زاویه علاقه‌مند شد و اینکه چگونه اعداد و چارت می‌تواند زوایایی بسازند که به خوبی در سیستم‌های معاملاتی مورد استفاده قرار بگیرند.

در طول سال‌ها تجربه‌ای که آقای گن از معامله‌گری در بازارهای مالی به دست آورد، چندین روش را توانست طراحی کند که از جمله آن‌ها نمودار مکانیکی، گن فن، گن باکس، مربع 9تایی و آسترولوژی مالی است. نقطه مشترک همه این روش‌ها استفاده از مبحث زوایا و استفاده از درجه برای به دست آوردن خطوط حمایت و مقاومت بود

تعدادی از فعالیت ها و افتخارات ویلیام دلبرت گن

  • ویلیام دلبرت گن به عنوان یکی از معامله گران موفق و معروف در بازارسرمایه به موفقيت های بزرگی دست پیدا کرده است. او توانایی تبدیل يک حساب کوچک به يک شانس بزرگ را دارد و همچنین افزایش چند صد درصد موجودی حساب یکی دیگر از توانایی های او محسوب می شود. ویلیام دلبرت گن به موفقيت های متعددی دست پیدا کرده که از آن جمله می توان به موارد زير اشاره نمود:
  • سال 1908:افزایش یک حساب ۱۳۰ دلاری به ۱۲۰۰۰ دلار در مدت 30 روز
  • سال 1923:افزایش یک حساب ۹۷۳ دلاری به ۳۰۰۰۰ دلار در طول ۶۰ روز
  • سال 1933: 422معامله سود ده از ميان ۴۷۹ معامله ی انجام شده که سودی معادل 400% و شانس موفقيت 88% را رقم می زند.
  • سال 1946:در طول سه ماه کسب سود خالص ۱۳۰۰۰ دلار از سرمایه اولیه ۴۵۰۰ دلار _ نرخ بازگشت 400%

مربع9 گن چیست ؟

مربع 9تایی گن یکی از پیشرفته‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین سیستم‌های معاملاتی جهان است که توسط معامله گران بسیاری در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مربع گن توسط ویلیام دلبرت گن (William Delbert Gann) یکی از مغزهای متفکر بازارهای مالی که دارای روش‌های گوناگونی برای تحلیل بازار است، طراحی شده و در طول سالیان مختلف مورد استفاده معامله گران قرار گرفته است. آقای گن به فردی با هوش و ذکاوت بسیار و نویسنده‌ای پر کار مشهور است که توانست ثروت زیادی در وال استریت کسب کند.

ویلیام دلبرت گن یکی از مشاوران مالی و معامله گران قدرتمند بازارهای سهام و کالا در نیمه ی اول قرن بیستم میلادی بود. وی در دهه ۱۹۲۰ روش مربع نه تایی خود را به عنوان ابزاری جهت معامله و پیش‌بینی بازار معرفی نمود. او این روش را در ابتدا در جلسات خصوصی و بعدها در جزوات خود آموزش می‌داد گن در نوشته‌هایش از این روش به نام‌های دیگری مانند مربع جادویی یا حسابگر زمان و قیمت نیز یاد می‌کرد.

الفبای مربع گن

مربع گن به شکل ساده دارای اعدادی است که عدد 1 در مرکز و دورتا دور آن اعداد دیگر قرار گرفته است. گفته می‌شود مربع گن از مصر باستان و ریاضیدانان آن به ارث رسیده و در نتیجه می‌تواند یکی از بزرگترین دستاوردهای بشری باشد.

اگر مربع گن را از بالا ببینید و عدد یک را به سمت بالا بکشید به صورتی که بقیه مربع به صورت پلکانی دربیاید، متوجه می‌شوید که یک هرم ایجاد شده است. مصریان باستان بر اساس همین اعداد به طراحی اهرام مصر پرداختند و یکی از اسرار اهرام مصر نیز در همین اعداد است.

این اعداد با توجه به دنباله‌های عددی مثلثی و مربعی شکل گرفته‌اند که در متون ریاضی قدیم به خوبی به آن‌ها پرداخته شده و حتی ابوریحان بیرونی نیز در کتاب‌های خود به آن‌ها اشاره کرده و در مورد آن‌ها مباحث مفصلی دارد.

 

Gann

مبحث زوایای گن

ویلیام دلبرت گن به دلیل توجه به زوایا به شدت مشهور است و معتقد است که باید به خوبی زوایای گوناگون را در روندهای بازار در نظر گرفت. زوایای مهم از نظر آقای گن عبارتند از 45، 90، 120، 180، 270 و 360.

این زوایا به خوبی می‌توانند نقاط چرخش بازار را نشان دهند و اگر کسی به این زوایا توجه کند می‌تواند در شناخت نقاط حمایت و مقاومت و ایجاد یک سیستم معاملاتی مالی به خوبی عمل کند.

اگر به مربع گن دوباره نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که می‌توانیم این زوایا را روی این مربع بیندازیم و بر اساس آن به بررسی و تعیین اعداد روی مربع کنیم. یعنی می‌توانیم به عنوان مثال بر اساس عدد 16، می توانیم زوایای مختلفی را پیدا کنیم که زاویه 90 درجه عدد 16می شود 20

Gann

سه رقمی کردن عدد و زوایای مهم

برای کار کردن با مربع گن نیاز است تا اعدادی که بر اساس آن‌ها نقاط حمایت و مقاومت را پیدا می‌کنیم سه رقمی باشند. بنابراین ممکن است در بازارهایی مثل کریپتو و سهام با اعداد بزرگ‌تر و کوچک‌تر رو به رو شویم. به عنوان مثال قیمت بیت‌کوین چند هزار دلار باشد یا ارزهای کوچک با قیمت‌های بسیار پایین معامله شوند. همچنین اعداد چهار رقمی و پنج رقمی نیز در بازار بورس نیز زیاد هستند.

برای این کار نیاز است تا اعداد را سه رقمی کنیم. در این راستا عدد را ضربدر 10، 100 یا 1000 می‌کنیم و یا اینکه تقسیم بر این اعداد می‌کنیم تا عدد سه رقمی به دست بیاید. همچنین اگر عددی داشتیم که با یک اعشار بود به عنوان مثال 56.32 باید آن را ضربدر 10 کنیم تا عدد 563 به دست بیاید.

مبحث سه رقمی کردن یکی از مباحث پایه مربع گن محسوب می‌شود که برای کار با آن مورد نیاز است. همچنین در مورد زوایا نیازی نیست که زوایای کوچک و با اعداد عجیب و غریب را بخواهید بر اساس مربع به دست بیاورید. تنها کافی است مضرب‌های زاویه‌های مهم را در یاد داشته باشید و بر اساس فاکتورهایی که دارد، اعداد لازم را به دست بیاورید.

مزایای یادگیری دوره آموزشی مربع 9 تایی گن

  • مخصوص افرادی که علاقه به معاملات کوتاه مدت و اسکالپی دارند
  • شناسایی چرخش های مهم بازار (مقاومت و حمایت )به وسیله مربع 9 تایی گن
  • شناسایی مقاومت ها وحمایت های روزانه
  • درصد موفقیت بالای 88 % درصد در معاملات
  • تحلیل همزمان قیمت و زمان به وسیله مربع 9 تایی گن
  • این سبک تحلیلی را می توان در بازار های مالی مانند بورس ،طلا وسکه ،فارکس و ارزدیجیتال استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *